PEMBORONG & PERUNCIT
CLOTH DIAPERS/LAMPIN KAIN MODEN


KAMI MENAWARKAN PENJUALAN SECARA BORONG & RUNCIT UNTUK CLOTH DIAPERS.

Find us on Facebook

SA0161756-A

SA0161756-A
Kami telah mula menjalankan perniagaan online bermula Julai 2009
Photobucket

JOM EXCHANGE BANNER

http://sakrinorafamily.blogspot.com/

MY OTHER BLOG

MODEL CILIK NORASAKRI SHOPPE

MODEL CILIK NORASAKRI SHOPPE

E-mail:matsakri83 @yahoo.com HP:0179852141
E-mail:syazlin1902 @yahoo.com HP:0129852141

I LOVE BREASTFEEDING

I LOVE BREASTFEEDING

BANNER EXCHANGE

'Create
Create your own banner at mybannermaker.com!
Create your own banner at mybannermaker.com!

SEMAK BARANG ANDA

CARA PENJAGAAN CD

Sebaik saja terima cd...

1. Lakukan Pre Wash sekurang²nya 3 kali dengan air suam tanpa sabun. Ianya adalah untuk menghilangkan kotoran dari kilang dan meningkatkan daya serapan basahan. Harus di ingat semakin banyak anda basuh, semakin baik daya serapan CD anda, dan ini boleh elakkan kebocoran. Jika anda baru gunakan CD, jgn panik jika adanya kebocoran...mungkin daya serapan tidak begitu baik lagi. Teruskan guna CD anda, InsyaAllah bila dah byk kali basuh, prestasi CD anda akan bertambah baik.

2. Selepas pemakaian CD, bilas CD dgn air yang byk. PooPoo blh di flush dalam toilet bowl...pancut dgn air yang deras...biasanya kesan kekuningan akan kelihatan atas CD...jgn risau...basuh macam biasa samada menggunakan tangan atau mesin basuh. Boleh juga rendam dulu CD yg kena PooPoo terlebih dahulu, kemudian basuh bersama² CD yang lain. Kesan kekuningan akan hilang jika anda jemur dibawah sinaran matahari.

3. Basuh CD anda hanya menggunakan kuantiti sabun yang sedikit (1/4 daripada sukatan biasa). Lebih elok guna sabun jenis yang kurang buih, tidak mengandungi enzyme (pewangi atau pemutih). Dengan kata lain, sabun yg paling murah dipasaran.Trojan ker..Sabun lain yang disyorkan : ECOMAX concentrated liquid detergent dari COSWAY



4. Jika anda menggunakan mesin basuh, seeloknya CD dibasuh menggunakan washing net/laundry net.Ini untuk menjamin jangka hayat cd2 anda.

5. Jangan sesekali guna peluntur atau softener kerana ia boleh merosakkan CD dan mengurangkan daya serapan.

6. Anda boleh menggunakan cecair basuh pinggan (contohnya 'Sunlight') pada 'microfleece' untuk menanggalkan warna kekuningan (kesan poo-poo) sekiranya ada. Ataupun jemur dibawah cahaya matahari terik untuk hilangkannya.

Andaikata cloth diaper tidak sempat dibasuh terus, tinggalkan saja di dalam baldi kering tanpa perlu direndam dan boleh dibasuh kemudian.
Jangan risau, material cd susah untuk berbintik hitam.

7. Sekiranya anda sudah lama menggunakan CD dan insert nampak kekuningan, anda boleh la perahkan limau nipis pada insert yg basah dn tinggalkan sekejap sblm dibasuh. Ataupun anda blh juga campurkan sket soda bicarbonate semasa sesi basuhan kemudian blhla dibilas dgn air yg telah dicampurkan dgn sedikit cuka. AMARAN jgn sesekali buat camni kt CD kerana ia blh merosakkan CD bhgn luar yg berwarna-warni (PUL)...CD anda kemungkinan akan bocor.




8. Sebulan atau seminggu sekali atau bila CD dh hilang daya serapan, lakukan 'stripping' untuk untuk membersihkan CD dari kekotoran halus dan mendapan sabun yg terkumpul kt bhgn luar dn dlm 'microfleece' dgn sabun pencuci pinggan, contohnya "Sunlight', kemudian blh la dibilas dgn sebersih2nya supaya 'microfleece' dpt berfungsi dgn baik semula.

 

Copyright © 2009 NoraSakri Shoppe Enterprise -All Right Reserve